Як зробити та поставити кермо на човен, катер
Кермо (штурвал) на човні або катері призначене для зміни напрямку руху. Конструктивно це частина кермової консолі, яку можна купити готової або зібрати самостійно.
На великих плавучостях оптимальне встановлення системи дистанційного керування мотором.
Як зробити ручне кермо для човна
Один із найскладніших способів зробити кермо для човна випустив Д. Рюмкін. Для виготовлення штурвала потрібно:
- Квадратна алюмінієва трубка 15*15 мм, 2000 мм — 1 шт.
- Алюмінієва трубка d = 22 мм, довжина 200 мм — 1 шт.
- Алюмінієва трубка d = 27 мм, довжина 100 мм — 1 шт.
- Пластикова пластина, товщина приблизно 2 мм, розмір 300*600 мм — 1 шт.
- Пластиковий кабелітримач для гофри — 1 шт.
- Алюмінієві пластини 70*70 мм — 3 шт.
- Репшнур – 4 м.
- Строба — 500 мм.
- Пряжки рюкзачні обважнені — 2 шт.
- Алюмінієвий карабін — 1 шт.
- Кусок дерев'яного держака d = 30 мм, приблизно 150 мм — 1 шт.
- Еспандерна гумка — 1 шт.
- Болти, гайки, баранці, клепки.
Покрокова інструкція:
- Розрізати квадратну алюмінієву трубу на 4 частини: 550, 550, 600, 300 мм.
- Дві частини по 550 мм скріплювати паралельно один до одного: на одному кінці між ними вставити кабелітримач, а ближче до центру — з'єднати їх трьома алюмінієвими пластинами (2 зверху, одна — знизу) за допомогою клепок.
- До всього цього болтами та баранчиками перпендикулярно прикріпити частину квадратної труби завдовжки 600 мм.
- З пластикової пластини вирізати перо керма та кріпильні щічки. Зкріпити їх болтом із самоконтрастною гайкою.
- Сплющити в тисках половину трубки d = 22 мм і з двох боків прикріпити щічки до цієї частини на два болти з гайками — вийде балер керма.
- Для виготовлення румпелю сплющити один кінчик трубки d=27 мм. У сплющеній частині проробити два отвори та скріпити її з шматком квадратної труби завдовжки 300 мм.
- Перо керма з балоном протягнути в кронштейн (через кабелітримач). Зверху на балоні керма (трубку d = 22 мм) одягти готовий румпель (трубку d = 27 мм), просвердлити їх наскрізь і скріпити болтом і барашком.
Човничний штурвал готовий.
Як зробити кермову консоль на човен своїми руками
На консоль кріпляться:
- човнове кермо;
- тахометр,
- вольтметр,
- лунот.
Також за бажанням можна додати сигнальні вогні, прожектор поворотний, звуковий сигнал.
Матеріал для виготовлення ─ водостійка фанера завтовшки 12 міліметрів.
Інструкція з виготовлення кермової консолі на човен:
- деталі конструкції випилюються окремо та збираються на меблевих куточках;
- краї та з'єднання змащуються епоксидним клеєм;
- на лицьовій панелі робиться отвір для редуктора;
- на панель виводяться вимикачі та прилади контролю роботи мотора, і трос «моментальної» зупинки двигуна;
- консоль шліфується, покривається склоткан'ю, ґрунтується.
Після висихання отримана кермова покривається морською фарбою. Залишилося прикріпити її до паєла човна на шурупи.
Для повної комплектації дистанційного керування потрібен редуктор, коммандер, прилади контролю двигуна.
Як поставити кермо на човен
Встановлювати кермову консоль треба посередині човна (в довжину), трохи змінюючи її вправо, щоб врівноважити реактивний момент гвинта. Редуктор консолі вибирається за потужністю двигуна.
Для мотора 60 л.с. оптимальний редуктор Т-67. До нього підходять троси модифікацій T-09, M-58 та ін. Діаметр кермового колеса — не більш ніж 40 см.
Для ПЛМ потужністю 60-110 л.с. рекомендується редуктор T-71.
T-85 рекомендується для човнів із двигуном до 160 л.с.
Як зняти кермо на човні, якщо він не знімається
Іноді буває, що кермо на човні або на катері прикипіл, приіржав і ін, у зв'язку з чим зняти його традиційним способом неможливо. Які дії можна зробити, щоб зняти кермо з човна або катера:
- Закрутити гайку, що тримає штурвал, на кілька обертів (щоб кермо, що злітало, не відіграло в обличчя), сісти за кермо, впертися ногами в підлогу та сильно покачати кермо — лівою рукою до себе, правого від себе й навпаки, одночасно витягуючи його на себе.
- Підкрутити гайку, що тримає штурвал, і руками або підручними інструментами (наприклад, молотком) вибивати його знизу.
- Не закочуючи до кінця гайку — на 1-2 нитки різі, бити по лручному керму, з одного боку вниз, а протилежній на верх. Для прикладу — правою рукою по керму, а лівою — з-під керма. І навпаки — лівою по керму, а правою з-під керма. Періодично змінюючи напрями ударів, можна застосовувати одночасні удари обох рук з-під керма.
- З помічником — один тягне кермо вгору, другий підстукує знизу молотком. Перед цим — підкрутити гайку, що тримає кермо.
- Нагріти посадковий шліц паяльником.
- Взяти невеликий домкрат — гвинтовий або гідравлічний, або довгий болт (М10 і більше) з гайкою і планкою-шайбою, який треба вперти в в вал. Міцну мотузку (додасться стропа парашута) завести за спиці керма та прив'язати до планки. Тримати болт і крутити гайку. Коли натяг буде пристойний, постукати по керму знизу.
Простіше всього використовувати спеціальний знімач.
Крайний випадок: відпиляти кермову колонку болгаркою, потім зварити її або склеїти.
Системи керування для судна Докладніше: https://priliv-new.com.ua/g126978679-sistemy-upravleniya-dlya
- Перші кроки на воді: світ SUP-бордингу для початківців🌊 Відкрийте для себе захоплюючий світ SUP-бордингу! 🏄♂️ Наш посібник для початківців розкриє всі секрети успішного старту: від вибору першої дошки до освоєння техніки веслування. Дізнайтеся, як SUP-бординг може стати вашим джерелом здоров'я, радості та гармонії з природою. Не втрачайте шанс перетворити свій дозвілля! Читайте статтю зараз і розпочніть свою пригоду на водах! 🌿
- SUP-риболовля її техніки: риболовля на SUP дошці🌊 Зануртесь у захоплюючий світ SUP-риболовлі! 🎣 Відкрийте для себе унікальне поєднання азарту, спокою та близькості до природи з SUP-дошкою. Дізнайтесь, як вибрати ідеальну дошку, майстерність закиду та виважування, та насолоджуйтесь єднанням з природою. Незалежно від вашого досвіду, SUP-риболовля відкриє нові горизонти. 🐟 Читайте нашу статтю зараз і розпочніть свою пригоду!