Як закріпити страхувальний трос мотора на човні
Нерідки випадки, коли човновий мотор злітає у воду. Це може статися як біля берега, на крейди, так і під час активного руху на глибині. Цьому може сприяти й безтурботність власника човна, і банальна втома металу в місці, де гвинт струбцини має кріплення з п'ятою.
Як кріпити страхувальний трос до човнового мотора
Найпоширеніший спосіб зберегти човновий мотор від падіння у воду — прикріпити його металевим тросом до рим-кільця. Закріплений двигун не потоне та не загубиться, хоча й є ризик, що він набере води в циліндри.
Зазвичай на струбцині або на піддоні двигуна є «вухо» для страхувального троса, а на самому човні є рим на транці.
Вибираючи довжину троса, рекомендується орієнтуватися на те, щоб мотор спокійно міг зіскочити з транца та піти під воду, повністю зірвавши чеку, але водночас трос не дав змогу мотору повернутися в човен і завдати пошкодження плавсередку або його власнику крутиться гвинтом. За діаметром, згідно з твердженням досвідчених водномоторників, троса 3 мм для мотора 50 кг цілком досить.
До речі, якщо зробити страхування не коротким металевим тросом, а довшим і пружнішим, типу потужного джгута, то в разі зіскоку мотора інерція згаситься, і він залишиться висіти, хоч і під водою.
Якщо все ж двигун не вдалося вберегти, то, щоб після падіння у водойму його можна було знайти без особливих труднощів, досвідчені човники використовують незатратний, але ефективний варіант із пластиковою пляшкою.
Потрібно взяти порожню пляшку, намотати на неї мотузки раз у півтора більше максимальної глибини водойми, і прив'язати цю конструкцію до двигуна. Пляшка під час падіння двигуна виконає функцію маячка.
Ще один цікавий варіант — прикріпити страхувальний трос одним кінцем до двигуна, іншим — обв'язати за ногу.
Приклад, як закріпити мотор на алюмінієвій або човні ПВХ страхувальним тросом
На транець зовні на відстані приблизно 30 см від центру транця і 7 см від верхньої крайки транцю поставити дві рим гайки. На кінці страхувального троса прикріпити карабіни. Трос має бути такою довжини, щоб не заважали підіймати мотор, але водночас перешкоджав перевороту двигуна з води гвинтом у кокпіт.
На транці всередині човна є накладка з вухом. Взяти ще один трос із карабінами, пристебнути один кінець до двигуна в районі струбцин, другий — до вуха накладки. Оптимально поставити рим гайку всередину човна та пристібати до неї.
Страхувальний трос робити такої довжини, щоб він не дав мотору піднятися вгору та злетіти з транця. Тобто якщо відкрутити струбцини мотора та почати підіймати його, щоб зняти з транця, трос натягнеться й не дасть.
Додаткові варіанти страхування мотора на човні
Страхувальні гвинти запобігають падінню мотора у воду. Ці болти не схильні до іржі та переважно входять до комплекту під час продажу двигуна.
Також застосовуються оцинковані тарлепи, що з'єднують гвинт струбцини двигуна з рим-кільцем на транці з боку кокпіта.
Кріплення двигуна на ремінь. Потрібно встановити рим-кільце або півкільце на транці з боку кокпіта, пропустити через нього ремінь над гвинтами струбцини мотора та затягнути за допомогою затискача для стяжних ременів. Спосіб застосування для човнових моторів весом до 35 кг.
- Перші кроки на воді: світ SUP-бордингу для початківців🌊 Відкрийте для себе захоплюючий світ SUP-бордингу! 🏄♂️ Наш посібник для початківців розкриє всі секрети успішного старту: від вибору першої дошки до освоєння техніки веслування. Дізнайтеся, як SUP-бординг може стати вашим джерелом здоров'я, радості та гармонії з природою. Не втрачайте шанс перетворити свій дозвілля! Читайте статтю зараз і розпочніть свою пригоду на водах! 🌿
- SUP-риболовля її техніки: риболовля на SUP дошці🌊 Зануртесь у захоплюючий світ SUP-риболовлі! 🎣 Відкрийте для себе унікальне поєднання азарту, спокою та близькості до природи з SUP-дошкою. Дізнайтесь, як вибрати ідеальну дошку, майстерність закиду та виважування, та насолоджуйтесь єднанням з природою. Незалежно від вашого досвіду, SUP-риболовля відкриє нові горизонти. 🐟 Читайте нашу статтю зараз і розпочніть свою пригоду!