Як переробити дистанційне керування на човновому моторі
Переважно румпельну систему на дистанційний комплект кермового керування для човна змінюють у випадках двигунів потужністю до 30 л.с. Зазвичай комплект для переділки (кронштейни, кріплення) стоїть замінних грошей.
Що потрібно, щоб переробити кермове керування на дистанційне
Набір перший
Що потрібно для перероблення:
- Комплект для переділки румпелю в дистанцію,
- Комплект кермового керування на човен,
- Коммандер або ПДК-човниковий мотор,
- Троси газ-реверс,
- Кермова консоль або стійка,
- Електричний стартер.
Комплект для переділки румпеля в дистанцію містить елементи для під'єднання тросів газ-реверс до двигуна (адаптери, важелі та тяги). Підбирається він за моделлю двигуна або його серійного номера.
Зрозуміло, румпель доведеться знімати.
Комплект кермового керування на човен — це:
- Штурвал,
- Редуктор із кронштейном,
- Кермовий трос,
- Кермова тяга.
Кермовий трос для човна підбирається за довжиною. Зазвичай цей показник менш ніж довжина троса газу-реверсу на 1 фут (30 см), але краще виміряти три відстані:
- від місця встановлення кермового редуктора до борту човна;
- по борту човна до транця;
- від борту до точки кріплення троса до кермової тяги.
Усі ці параметри потрібно скласти. Отримана сума та буде довжиною кермового троса для човна.
Кермова тяга містить кронштейн і власне тягу («кіргу»). Кронштейн кріпиться болтами до двигуна, а тяга поєднує кермовий трос і кронштейн.
Командер (машинка газ-реверс), або ПДУ керує перемиканням передач і відкриттям дросельної заслінки. Для різних двигунів підбирають різні комплектери з урахуванням типу тросів.
Троси газу-реверсу (або троси Боудена) — це гнучкий трос в обплетенні, що передає зусилля від важеля пульта ДК на механізм перемикання передач і дросельну заслінку.
Троси газу-реверсу під'єднуються до адаптерів, вирізняються наконечниками:
- тип С2: різь-різь;
- тип С16: петля-різьба;
- тип С5: петля-петля.
Під час встановлення дистанції на човен потрібно два троси газу-реверсу: один керує перемиканням передач, другий — дросельною заслінкою.
Добір тросів проводиться також за довжиною, яка розраховується як сума трьох вимірювань:
- відстань від машинки газу-реверсу до транця;
- половина ширини транця;
- 0,9 метра, які потрібні для організації петлі та коректного введення тросів у човновий мотор.
Кермова консоль — це конструкція, що кріпиться до бортів човна та дає змогу встановити машинку газ-реверсу та кермове керування.
Консоль може бути як горизонтальною, застосовуваною для будь-яких ПВХ човнів, так і човна, що встановлюється на один борт. Такі стійки випускаються на гумових присосках із клейовою основою. Вони забезпечують встановлення машинки газ-реверс і гарантують свободу проходження по човні.
Кермова стійка — це вертикальна трубчаста конструкція, що забезпечує свободу проходу від носа човна до корму.
Електричний стартер дає змогу запускати мотор поворотом ключа запалювання. Необхідний повний комплект для переділки з дротами, кріпленням та реле.
Набір другий (попрощений)
Кронштейни Д/К
Кермова тяга (чорга)
Троса С2 (Teleflex або Ultraflex)
Наконечники (звичайні та швидкознімні)
Машинка двоважільна Ultraflex
Кермовий редуктор (G10)
Кермова трос (М58)
Способи під'єднання комплекту кермового керування для човнового мотора
Стандартне під'єднання кермового керування на човен або катер
Стандартне передбачає наявність кермової тяги. За такого способу закінчення сорочки кермового троса кріпиться гайкою на трубі або трасовій опорі, встановленої під мотором.
Шток проходить крізь трубу та виходить із протилежного боку. Човниковий мотор з'єднується з вухом на кінці штуртросу через кермову тягу.
У дистанційному моторі все готове до стандартного під'єднання дистанції на човен, румпельний мотор докомплектується всім необхідним із перерахованого вище.
Нестандартне під'єднання
До нестандартного типу під'єднання кермового дистанційного керування належить прокладка кермового троса з проходженням крізь корпус човна (катера) або із застосуванням транцевої опори, встановленої збоку від мотора.
У цьому разі з комплекту для під'єднання кермового керування кермова тяга замінюється адаптером під'єднання кермового троса.
З одного боку, можна з'єднати кермовий трос безпосередньо з мотором. З іншого — під час повороту човнового мотора щодо центрального положення змінюється кут підведення троса до підвісника. І саме адаптер дає свободу кермовому тросу та запобігає заламуванню штока.
Системи керування для судна Докладніше: https://priliv-new.com.ua/g126978679-sistemy-upravleniya-dlya
- Перші кроки на воді: світ SUP-бордингу для початківців🌊 Відкрийте для себе захоплюючий світ SUP-бордингу! 🏄♂️ Наш посібник для початківців розкриє всі секрети успішного старту: від вибору першої дошки до освоєння техніки веслування. Дізнайтеся, як SUP-бординг може стати вашим джерелом здоров'я, радості та гармонії з природою. Не втрачайте шанс перетворити свій дозвілля! Читайте статтю зараз і розпочніть свою пригоду на водах! 🌿
- SUP-риболовля її техніки: риболовля на SUP дошці🌊 Зануртесь у захоплюючий світ SUP-риболовлі! 🎣 Відкрийте для себе унікальне поєднання азарту, спокою та близькості до природи з SUP-дошкою. Дізнайтесь, як вибрати ідеальну дошку, майстерність закиду та виважування, та насолоджуйтесь єднанням з природою. Незалежно від вашого досвіду, SUP-риболовля відкриє нові горизонти. 🐟 Читайте нашу статтю зараз і розпочніть свою пригоду!