Надувні човни з ПВХ Bark, технічні характеристики і моделі
Bark – це гребні (веслові) і надувні моторні човни з міцної ПВХ тканини. Компанія Bark починала в 2001 році з 6 надувних човнів. Зараз у виробничу лінійку входить більше 40 моделей, сертифікованих за міжнародними стандартами, і супутніх аксесуарів.
Особливості та технічні характеристики човнів Bark
Відмінна риса надувних човнів Барк – борта (відсіки) у формі балонів. Вони розділені на кілька камер. Як результат, при пошкодженні одного з балонів забезпечується достатня стійкість за рахунок інших, човен не дає сильного крену, може утримуватися іншими відсіками разом з пасажирами і вантажем.
Завдяки цьому є можливість дістатися до суші навіть на пошкодженій човні. Щоб уникнути ризику потрапляння води в човен, оболонку пошкодженої камери треба підняти вгору, тримаючи максимально високо над водою.
Надувні човни Барк класифікуються як прогулянкові (клас С) і призначені для риболовлі, полювання, водного туризму, використання в якості допоміжної/трансфертної човна на борту інших суден, просто для відпочинку біля води. Човни Bark виготовляються відповідно до Технічних Умов України від 2004 року.
Надійність надувного човна залежить від якості швів. Крім самого надійного на сьогодні методу склеювання «стик в стик», у виробництві Bark використовується технологія термозварювання, при якій стыкованные краю основної заготовки проклеюються смугами ПВХ з двох сторін. В результаті у човнів Bark шви міцніше бортів. Днище теж зміцнюється – знімним покриттям.
Довжина бортів човни Bark залежить від місткості. Наприклад, борти одномісній мають довжину 1,9 м, максимальний розмір – 5,5 м.
Гострий ніс човнів дозволяє зручно і швидко маневрувати і причалювати до берега. Він збільшує безпеку при сильному зустрічному вітрі, часто переворачивающем човни з тупим або закругленим носом.
По боках гребних човнів Барк встановлені кочети. У комбінованих або моторних на кормі встановлюється транец для кріплення підвісного мотора. На внутрішньому боці бортів розміщуються кріплення для посадочних місць, виконані з вологостійкого пластику. В човен (у накачаному вигляді) легко встановлюються сидіння або крісла.
Структура матеріалу виготовлення човнів ПВХ Барк
Всі надувні човни Барк, як гребні, так і моторні, виготовлені з ПВХ-тканини (полівінілхлориду), армованої поліестерової основою з міцністю нитки в 1100 dtex, виробництва Valmex, Heytex (Німеччина), Wonpoong, Polytex (Корея). Спеціальне зовнішні покриття підвищує ковзання по воді, роблячи матеріал стійкий до тертя.
Він має високі технічні характеристики, відрізняється механічною міцністю, стійкістю до вигорання і забруднень, водонепроникністю, широким температурним діапазоном застосування. Також тканина не схильна до гниття і впливу грибків, цвілі, морської води, не вимагає обов'язкової очищення і сушіння після кожного повернення на берег.
ПВХ-тканина, що застосовується при виготовленні надувних човнів Барк, складається з п'яти шарів:
- Верхній шар ПВХ,
- Шар адгезиву, що забезпечують необхідне прилипання ПВХ до основи,
- Основа – корд,
- Ще один шар адгезиву,
- Нижній шар ПВХ.
Щільність ПВХ-тканини в надувних човнах Bark становить від 800 до 1100 г/кв. м. Для порівняння: щільність ПВХ-тканини напівпричепів великовантажних автомобілів - 600 г/кв. м
Армування, багатошаровість і висока щільність надають надувним човен Барк підвищену міцність на розрив і стійкість до проколів, порізів, стирання, іншим механічним впливам.
До складу ПВХ-тканини входять спеціальні добавки, що надають їй пружність, еластичність, повітронепроникність, а також стійкість до ультрафіолетового випромінювання, зміні погодних і температурних умов.
Міцність матеріалу дозволяє встановлювати на моторні човни Барк з жорстким дном мотори потужністю до 30 л. с.
ПВХ-тканина при активній експлуатації човна має середній термін служби до 10 років.
Види човнів Барк
Надувні човни Bark представлені наступними видами:
- Гребний човен без настилу.
- Гребний з рейковим настилом.
- Моторна з рейковим настилом.
- Кільової моторна з жорстким дном.
Надувні гребні човни
Частіше набувають гребні човни Bark з сланево-рейковим настилом. Таке днище більш тверде, стійке.
Надувні човни моторні
Моторні човни Барк оснащені стаціонарним транцем для двигунів середньої і високої потужності. сланевым настилом. Кільові човни з двигуном – жорстким розбірним дном.
Популярні моделі човнів Барк
Bark B-190
Це саме мале судно в лінійці компанії. ТТХ: довжина – 190 см, ширина — 100 см, вантажопідйомність – 160 кг, щільність ПВХ – 800г/м2. Одномісна, вага 8 кг
У комплектацію Bark B-190 входять насос і гребки, при таких габаритах човни вони гідно замінюють весла.
Bark 250 CN
Гребний човен довжиною 250 см, шириною 120 см, з двома герметизованими відсіками для речей, що надійшла в продаж в 2012 році. Вантажопідйомність Bark 250 CN – 250 кг, діаметр борту – 36 см, вага човна в комплекті – 22 кг.
Балони човни мають великий діаметр. Є навісна транец, що дозволяє встановити бензиновий або електричний двигун до 2, 5 кінських сил.
Алюмінієві весла розбираються, кочети обертаються, комбіновані. В комплект входить рятувальний леєр, сидіння, насос, набір для ремонту, сумка пакувальна, для жорсткості дна – знімний рейковий настил, буксирувальні кільця. Схоже, для риболовлі в поодинці або удвох ця модель добре підходить.
Bark В-260
Серія В-260 - це чотири моделі:
Власне, базова Ст. Одна з перших, створених компанією в принципі. Двомісне гребневе судно з найпростішою комплектацією: два весла, насос, ремкомплект, сумка переноска. Основні параметри: довжина – 260 см, ширина – 130 см, вантажопідйомність – 233 кг, щільність полівінілхлориду – 800 г/м2.
Bark В-260 N. Ключова особливість — наявність навісного транца, що дозволяє встановлювати малопотужний двигун. В іншому все — від габаритів до комплектації, подібна до вищеописаної моделі, ну хіба що, тут присутній навісний транец.
B-260 P. Від базової відрізняється лише наявністю привального бруса, можливістю установки леєри, кількома додатковими ручками і транспортувальні кільцями. Характеристики та комплектація, дивитися вище.
Нарешті, перлина серії, B-260 NP, що об'єднала всі перераховані вище достоїнства.
Bark B-270
Ці човни підходять скоріше для водойм другої категорії складності, з невеликими водними ямами, без гострих виступаючих каменів і некрутыми порогами.
Щільність армованого ПВХ – 850 г/ м2, а матеріалу днища – 950 г/ м2. Параметри човни мають стандартні значення: довжина – 270 см, ширина – 139 см, діаметр борту – 38 см, вага складає всього 23 кг. Витримує на борту вантаж з двома пасажирами до 300 кг.
Доповнює Bark B-270 нековзний вологостійкий рейковий настил. Плаваючі весла розбірні, 140 см завдовжки, з пластика і алюмінію, сучасні поворотні кочети з пластику та металу. У постачання входить рятувальний леєр з плетеного троса.
Завдяки невеликій вазі, міцному матеріалу, модифікованим весел і кочетів, човен добре маневрує на поверхні води, має хорошу стійкість на хвилях і при вітрі, залишається на ходу при пошкодженні одного з відсіків або клапана балона.
Інші моделі
Тепер взявши за основу довжину човна в см, додавши до чисел літери N і P, ви отримаєте уявлення про основний серійної масі надувних човнів Bark.
Наприклад, серія В-280. Довжина – 280 см, ширина – 135 см, вантажопідйомність – 288 кг, щільність полівінілхлориду – 850 г/м2. Комплектація згідно абревіатур N і P.
Алгоритм визначення човнових параметрів зрозумілий. Однак є ще серії, гідні особливої уваги, скажімо BT. І якщо В-190 була початком,-260 і 280 впевненою серединою, то флагманом Bark є монстр – BT 450 S. Це восьмимісний кільової корабель, з можливістю установки мотора потужністю в 30 конячок.
ТТХ: довжина – 450 см, ширина – 180 см, вантажопідйомність – 800 кг, щільність ПВХ – 1100 г/м2. Мала осаду, швидкість близько 50 км/год, стрингери – додають жорсткість корпусу, роблять її дивно маневрової для величезних габаритів.
Рекомендації по експлуатації
Човни Bark мають колосальну остійність, їх важко перекинути, тим не менше, розумне розподіл вантажу в човні буде не зайвим, це запобіжить крен з подальшою можливістю перекидання, а також збереже плавучість і ходові якості човни.
Клапана, що застосовуються в ПВХ човнах Барк, мають два положення рухомої частини:
- Висунута рухома частина - режим наповнення відсіку човна повітрям (клапан закритий).
- Втоплена - режим стравлювання повітря з відсіку човна (клапан відкритий).
Для перемикання клапана з одного положення в інше досить натиснути пальцем на його рухому частину. Перед наповненням відсіків човни повітрям потрібно привести всі клапани в робочий режим.
Після наповнення щільно закрити клапани кришками (повернути за годинниковою стрілкою). Для стравлювання повітря з відсіків кришки клапанів треба відкрити (повернути проти годинникової стрілки) і перемкнути у відкритий стан.
Надувний моторний човен, за правилами техніки безпеки, повинна бути оснащена мотором потужністю, що не перевищує максимально допустиму. Дані щодо застосування підвісних човнових моторів для кожної конкретної човни Bark можна знайти на шильдику в кормі човна або в керівництві користувача в розділі характеристик човни.
Зауважимо, що в допустимому діапазоні, рекомендується вибирати максимально потужний човновий мотор, це дасть можливість впевнено дістатися до берега в найскладніших метео - і гидроусловиях - сильний зустрічний або бічний вітер, пересування проти течії і т. п.
Не слід допускати надмірного підвищення тиску в балонах човни, особливо часто таке відбувається у спекотні сонячні дні. При необхідності треба зменшувати тиск, нацьковуючи надлишок через клапан.
Не можна допускати попадання води всередину відсіків човни.
При попаданні паливно-мастильних матеріалів на поверхню човна забруднене місце потрібно ретельно промити мильною водою.
Для тривалого зберігання човен необхідно підготувати:
- очистити поверхню човна від піску і бруду,
- промити миючим засобом, бажано з яскраво вираженим ароматом (це переб'є запахи, які в процесі тривалого зберігання можуть зацікавити гризунів),
- ретельно просушити.
Якщо дозволяють умови, човен бажано зберігати в розгорнутому і підлозі накачаному стані при температурі повітря 0-25 °С.
Важливо знати
Експлуатація надувного човна з ПВХ при підвищеному тиску у відсіках веде до значного зниження терміну служби ПВХ човни.
Герметичними вважаються відсіки човна, якщо у накачаному стані зберігають форму протягом десяти годин. При цьому необхідно, щоб:
- Початковий тиск в човні було номінальним;
- Клапана були герметично закриті кришками.
Підготовка човна до спуску на воду
Човен Барк з сланевым днищем
Для приведення гребний човен або моторної човни BARK (Барк) з сланевым днищем в робочий стан необхідно:
- Максимально розгорнути човен, бажано на рівному, очищеному від гострих предметів, місці;
- Вставити слани в спеціальні кишені на дні човна;
- Накачати повітрям кормові відсіки човна до тиску нижче номінального (балони злегка розправляться). Потім наповнити носовий відсік до робочого тиску.
- Після заповнення відсіків щільно закрити клапана кришечками.
- Встановити жорсткі сидіння. Сидіння рекомендується вставляти при закачуванні балона, коли максимального тиску в балонах човна ще немає.
- Вставити весла в кочети гребний лопатою до корми човна. Закріпити весла в власниках.
- Встановити навісний транец (для моделей BARK (Барк) B-260N, BARK (Барк) B-260NP, BARK (Барк) B-280N, BARK (Барк) B-280NP). Максимально надійно провести шнурівку кріплення транцем.
З суцільним днищем
Для приведення моторної човни BARK (Барк) із суцільним днищем в робочий стан необхідно:
- Максимально можливо розгорнути човен на відносно рівному, без гострих предметів місці.
- З допомогою насоса наповнити повітрям кормові відсіки човна до тиску нижче максимального (балон злегка розправиться).
- Вставити кормову й носову частину жорсткого днища човна рифленою поверхнею вгору. Вставити дві середні частини днища човна в замки (утворюється як би будиночок) і придавити з деяким зусиллям, закріпити стрингери. Стрингера встановлюються фігурної частиною вгору, що в подальшому дає можливість додаткової фіксації накачаним балоном човни, покращуючи жорсткість всієї моторного човна в цілому.
- Наповнити носові відсіки човна до номінального тиску, довести до номіналу кормові відсіки і тільки після цього накачати кільсон. Складові частини днища човнів у BARK (Барк) пронумеровані, що спрощує його складання.
- Закрити клапана кришками.
- Встановити жорсткі сидіння. Сидіння необхідно монтувати, коли максимального тиску в балонах човна ще не досягнуто.
- Встановити весла в кочети (лопаті до корми човна), накрутити фіксуючий ковпачок і закріпити весла в власниках.
Поради по ремонту човнів Барк
Дрібний ремонт човни ПВХ (усунення проколи, порізи балона або днища) можна провести самостійно, скориставшись ПВХ тканиною і клеєм з ремкомплекту, які стандартно входять в комплектацію човнів Барк.
При роботі з ПВХ використовується виключно поліуретановий клей. Склеювані поверхні повинні бути сухими і бажано прогрітими, це поліпшить процес адгезії. Не варто зачищати поверхню, ПВХ така операція тільки шкодить.
Складний ремонт, пов'язаний зі значними пошкодженнями борту, перегородок, транцем, днища човна не рекомендується виконувати самостійно. У цьому випадку необхідно звернутися до виробника або дилера.
- Перші кроки на воді: світ SUP-бордингу для початківців🌊 Відкрийте для себе захоплюючий світ SUP-бордингу! 🏄♂️ Наш посібник для початківців розкриє всі секрети успішного старту: від вибору першої дошки до освоєння техніки веслування. Дізнайтеся, як SUP-бординг може стати вашим джерелом здоров'я, радості та гармонії з природою. Не втрачайте шанс перетворити свій дозвілля! Читайте статтю зараз і розпочніть свою пригоду на водах! 🌿
- SUP-риболовля її техніки: риболовля на SUP дошці🌊 Зануртесь у захоплюючий світ SUP-риболовлі! 🎣 Відкрийте для себе унікальне поєднання азарту, спокою та близькості до природи з SUP-дошкою. Дізнайтесь, як вибрати ідеальну дошку, майстерність закиду та виважування, та насолоджуйтесь єднанням з природою. Незалежно від вашого досвіду, SUP-риболовля відкриє нові горизонти. 🐟 Читайте нашу статтю зараз і розпочніть свою пригоду!