Продавець Priliv інтернет-магазин розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
755 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена в найближчий робочий день.

Priliv інтернет-магазин
+380 (50) 423-40-20
+380 (96) 450-40-20
+380 (73) 091-04-82
Кошик

Як правильно вибрати паливний бак для моторного човна

Під час вибору паливного бака для човна необхідно орієнтуватися на низку критеріїв. Це і потужність мотора, і конструкція човнового бензобака, і його об'єм, і об'єм споживаного палива, і габарити кораблі, і умови експлуатації.  

Конструкція й принцип роботи бензобака для човнового мотора

Човниковий бак для пального містить низку комплектуючих:

Гаряче заливається в резервуар, що закривається спеціалізованою кришкою для бензобака — вона обладнується вентиляційним клапаном. Клапан необхідний для того, щоб виснажувався тиск парів бензину, що з'являються під час його випаровування.

За допомогою сполучного шланга паливо подається з резервуара в човник. Об'єм резервуара визначають залежно від потужності ПЛМ.

Типи паливних баків для човна

Човники бензобаки умовно класифікуються за низкою параметрів:

За матеріалом виготовлення

Всі баки для човнів виготовляють із бензиностійких матеріалів, що характеризуються підвищеною хімічною стійкістю до агресивного впливу ГСМ.

У виробництві паливних баків для човна застосовується пластик і метал (алюміній, неіржавка сталь) — для жорстких моделей і багатошарові полімерні тканини — для м'яких.

За жорсткістю

За цим параметром розрізняють два типи човнових паливних баків: жорсткі та м'які. Залежить ця характеристика від матеріалу виготовлення.

М'які бензобаки для човна виробляються з еластичних водонепроникних матеріалів — гумотканинного, нейлону або поліуретану. Такий бак дуже практичний, особливо для невеликого судна, оскільки компактний. З зменшенням об'єму пального зменшується й об'єм бензобака.

Завдяки браку фіксованої форми м'який паливний бак можна встановити в будь-якій частині човна. Є можливість постійно й без додаткових зусиль контролювати, скільки палива залишилося в баку. До того ж у м'якому баку не накопичуються бензинові пари — їм ніде збиратися.

М'який бензобак не схильний до корозії, не дряпає обшивку, пожежобезпечний.

Жорсткі паливні баки виконуються відповідно, з жорстких матеріалів і розрізняються за типом кріплення на три категорії.  

Типи човнових бензобаків за типом кріплення

Конструктивно жорсткі бензобаки для човна діляться на три групи:

Вбудовані. Незнімні, монтовані під захисний чохол чохол човнового двигуна. Призначені для човнів із моторами невеликої потужності, до 6 л/с.

Переносні. Знімні паливні баки для ПВХ і гумових човнів, катерів малого водозображення.

Стаціонарні. Об'ємні місткі моделі, призначені для великогабаритних суднов (яхта, катер). До їх конструкції входить:

  • Заливна горловина з перехідником і нарізною кришкою — прямий, кутовий і комбінований (складненою з подушником);
  • Ревізійний лючок для чищення та профілактики;
  • Вентиляційний штуцер (повітряник), для зняття надлишкового тиску від парів палива. Він може бути зі зворотним клапаном (для запобігання потраплянню води) і без нього.

За формою

Зазвичай паливні баки мають дві основні форми — горизонтального прямокутника та каністри.

Критерії вибору паливного бака для човна

На що потрібно звертати увагу, вибираючи човновий бак для пального:

Об'єм резервуара. Він залежить від потужності ПЛМ і споживання ним пального, від від відмічених на човні відстаней. Оскільки на водоймі немає можливості термінового дозаправляння, то вибирати потрібно бак достатнього об'єму або передбачити постійну наявність запасної каністри з паливом. Вимогливішими є баки на 12 і 24 літри.

Комплектація паливної системи. Стандартна модель резервуара для човнових моторів містить власне ємність, кришку, сполучний шланг і клапан вентиляції. Усі аксесуари, фурнітура та кріплення, що входять до набору, зобов'язані відповідати заявленому виробнику комплектації.

Якість матеріалу виготовлення бака. Він має бути інертним до впливу бензину та оливи, що не втрачає герметичності в процесі тривалої експлуатації в широкому діапазоні температур.

Дно паливного бака має бути обладнане відсіками для збирання конденсату, щоб вода не потрапила в бензопровід.

Усі сполучні шланги, штуцери, ущільнювачі мають бути ретельно припасовані.

Якщо двигун човна працює на суміші гасину та бензину, потрібно встановити два баки — окремо під керосин і окремо під бензин, із застосуванням щільних герметичних паливних шлангів.

Особливості монтажу паливного бака на човен

Горизонтальні бензобаки з великими об'ємами пального встановлюються строго вздовж корабля. Поперечне встановлення може призвести до крену та завалювання човна. У таких баках необхідно передбачити наявність внутрішніх переборок. Вони ділять усю кубатуру палива на частини, що дає можливість його плавному, а не різкому переміщенню по баку під час виконання маневру.

Паливні баки з'єднуються з двигуном системою спеціальних адаптерів (фітингів) і паливними шлангами. Важливо підібрати їх правильний діаметр. Найчастіше використовують шланги діаметрами 8, 10, 12 мм. Чим потужніший двигун, тим більший діаметр шланга.

Трубопровід паливного бака має йти без перепадів за висотою та перегинів, під кутом нагору від бака до горловини до горловини трубопроводу. У разі неправильного встановлення є ризик утворення корка, що уповільнює заливання палива та вихід повітря.

Якщо постає питання про збільшення ємності бензобака, то зробити це можна декількома способами:

  1. Поміняти бак на модель із великим обсягом,
  2. Братик із собою запас бензину в каністрах
  3. Встановити додатковий паливний бак на транці човна.

Оптимальним вважається третій варіант.

На гумових і ПВХ човнах бензобак може бути укріплений як на стаціонарному, так і на підвісному транці. На судах із жорстким корпусом другий бензобак можна встановити на кормі.

Паливну систему, що складається з двох і більше баків, можна розташувати під паєлами.

Контроль кількості палива в баку

Як було зазначено вище, якщо бак м'якого типу, то об'єм пального легко визначається візуально. Якщо ж бак жорсткий, то контролювати об'єм бензину, що залишився, можна за позначками на стінках або встановивши механічний або електронний датчик рівня палива.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner