Продавець Priliv інтернет-магазин розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
699 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена в найближчий робочий день.

Priliv інтернет-магазин
+380 (50) 423-40-20
+380 (96) 450-40-20
+380 (73) 091-04-82
Кошик

Як вибрати вітрове скло для човна або катера

Вітрове, воно ж лобове скло для човна або катера призначене для захисту від потоків повітря й бризок, коли судно рухається на великій швидкості. Водночас воно за будь-яких умов має забезпечувати добру видимість.

Вимоги до лодочного вітрового скла

Одна з основних вимог до лобовому склу для човна або катера — герметичність. Інакше конструкція поступово деформуватиметься. В підсумку скло почне протікати в складні моменти (наприклад, коли судно врізається в хвилю).

Другий важливий нюанс — баланс товщини скла. Під час експлуатації судна сила впливу на корпус (і на скло, зокрема, як на елемент корпусу) здатна різко змінюватись упродовж короткого проміжку часу.

Рухом по рівній воді та руху в умовах різкої вітрової хвилі впливає на корпус. У разі хвилі удари можуть бути досить потужними. Нерідки ситуації, коли силовий катер буквально розліталася внаслідок жорстких умов експлуатації.

Свою частку навантаження отримує і конструкція вітрового скла. Щоб рамка не деформувалася, скло не трісне та не випало, його конструюють із запасом міцності.

Важливо розуміти, особливо для невеликих моделей, що запас міцності передбачає і збільшення ваги конструкції. А зайві 10-20-40 кг можуть впливати на баланс і ходові характеристики корабля.

Конструкція лобового скла багатьох моделей катерів дає змогу виходити на носовий кокпіт — центральна секція комплектується механізмом, що дає змогу відчиняти дверцята. У цьому разі важлива ще й надійність механізму відкривання та фіксації. Дверцята мають надійно фіксуватися, зберігати герметичність і мати запас міцності.

Конструкція вітрового скла з форточкою (каліткою)

Зазвичай, рамки такого лобового скла виготовляють із легкого та міцного металопрофілю зі складним поперечним перерізом, що забезпечує підвищений рівень стійкості до механічних деформацій на кручення і вигин.

Елементи рамки надійно скріплюються між собою методом газового зварювання або заклепками. Кріплення перешкоджає проникненню всередину профілю рамки вологи. Це унеможливлює ризик його руйнування внаслідок наповнення водою й подальшого її замерзання з розширенням у зимову пору.

Петля калітки виробляється з точеного суцільного стрижня з двома фторопластовими підшипниками ковзання. Вона з'єднана з рамкою скла методом газового зварювання з безперервним швом, що гарантує закрите місце сполучення рамки з калітом, що повністю унеможливлює ризик потрапляння крапель вологи в кокпіт човна.

Периметр калітки обладнується самоклейною ущільнювальною гумкою — вона захищає кокпіт човна від потрапляння вологи.

Остекання здійснюється з прозорого акрила, гартованого скла или поликарбоната. Всі ці матеріали характеризуються безпекою у використанні, високою ударостійкістю.

Установлення лобового скла на човен

Для встановлення вітрового скла на катер або човен знадобиться:

  • Рулетка,
  • Маркер/олівець,
  • Киянка,
  • Дриль/шурупокрут,
  • Свердло для металу діаметром 5 мм,
  • Кутова шліфмашинка для металу з відрізним колом/пила для металу,
  • Пістолет для герметика,
  • Малярський скотч,
  • Коротка/насадка на шліфмашинку.
  • Рукавички малярні.

Демонтаж човнового скла

За допомогою рулетки та маркера на носовій палубі потрібно знайти центральну точку. Для цього необхідно виміряти відстань між бортами та поділити його навпіл. Важливо не помилитися, бажано перепровірити виміри кілька разів, оскільки від цих розмірів залежатиме симетричність встановлення скла та тенту.

У комплекті постачання скла зазвичай є куточок із трьома отворами. Він кріпиться витяжними заклепками 4х25 так, щоб полиця куточка з отворами вздовж країв оглядалася по ходу човна.

Встановлюються рамки зі склом. Отвори на полиці куточка поєднуються з отворами на рамці скла. У ці отвори тимчасово вставляються заклепки, але не заклеплюються. Це робиться для фіксації скла на час замірів.

Рамки притискаються до профільованого куточка кріплення тенту на борту човна. Бажано закріпити рамки зі склом на бортах за допомогою струбцин. Скло відцентроване та зафіксоване на місці майбутнього встановлення.

Формовані пластини з отворами для заклепок розміщуються на спеціальних зачіпах, приварених до нижньої основи рамки скла, так, щоб пластина впиралася в спідню основу. Маркером зазначаються майбутні отвори для заклепок, якими прикріплюються пластини на корпусі човна.

По позначках свердлом просвердлюються отвори діаметром 5 мм, пластини кріпляться до палуби човна за допомогою витяжних заклепок 4,8х12. Усі чотири пластини закріплені.

У закріплені пластини за допомогою киянки вставляється рамка зі склом. Зачепи нижньої основи мають повністю зайти в пластину до упору. Отвори на центральному куточку й отвори на пластинах, упорах калітки мають збігтися. У ці два отвори клацаються заклепки 4,8х12. Фронтальна частина рамки закріплена.

Потім кріпляться боковини рамки до бортів, точніше, до профільованих куточків кріплення тенту за допомогою заклепок 4,8х12. З кокпіту човна свердлиться куточок кріплення тенту, полікарбонат і перша стінка профілю рамки. Кріпиться за допомогою заклепки. Досить закріпити у двох місцях із кожного борту.

Для герметизації шва між нижнім основою рамки скла та корпусом човна застосовується герметик.

Малярним скотчем обклеюються межі герметизації. Далі за допомогою пістолета та туби герметик наноситься на шов, заповнюючи його повністю. Не чекаючи висихання верхнього шару герметика, пальцем формується шов і акуратно видаляється скотч. Після висихання герметика його можна пофарбувати в колір корпусу човна.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner