Продавець Priliv інтернет-магазин розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
690 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена в найближчий робочий день.

Priliv інтернет-магазин
+380 (50) 423-40-20
+380 (96) 450-40-20
+380 (73) 091-04-82
Кошик

Як зробити та встановити дистанційне керування на човен із ПВХ

Встановлювати дистанційне керування на човен ПВХ багато хто воліє самостійно. Переваги системи ДК в тому, що він робить користування човником комфортнішим і безпечнішим.

Для встановлення на човен ПВХ зручніше використовувати промислові системи ДК. Але можна зробити нескладне дистанційне керування для човна з ПВХ своїми руками.

как сделать дистанционное управление на пвх лодку

Заводські системи дистанційного керування на човен ПВХ

Типи ДК:

  • механічні,
  • гідравлічні,
  • електрогідравлічні.

Механічна система дистанційного керування

Містить:

  1. механічний редуктор,
  2. трос,
  3. тяги (важірки),
  4. штурвал (колесо).

Поворот у праву, ліву сторону приводить у дію механізм редуктора. На його шестерню намотан трос. Він прокладається вздовж борту плавального засобу.

За допомогою тросів меншого діаметра здійснюється регулювання кута нахилу, обертів і перемикання передач. Навантаження на них буде мінімальним.

как поставить дистанцию на лодку пвх

Гідравлічні системи ДК

Гідравлічна система керування монтується разом із двигуном потужністю до 150 л. с. Вона містить кілька основних вузлів.

Помпа приводу керма виконує функції оливного насоса. На його валу встановлюється колесо керма. Під час повороту штурвала помпа спрямовуватиме до певних гідроциліндрів двигуна олива під тиском.

Гідроциліндр розділяється поршневою системою на дві окремі порожнини. Якщо до керма додається зусилля, в одній із двох частин виникає підвищений тиск. Водночас поршень переміщатиметься у зворотному напрямку. Зусилля буде перерозподілятися на поворотну колонку або нерухому конструкцію двигуна.

как сделать дистанционное управление на пвх лодку

Шланги з'єднують помпу та гідроциліндр. Їхня довжина відповідає габаритам плавального засобу. Оскільки основою такої системи є олива, вдається передавати сигнал від штурвала точно.

Електричні системи

Основний плюс електрогідравлічної конструкції — часткова або повна відсутність системи тросів.

За допомогою електричного кабелю з'єднуються штурвал і двигун. По ньому передаються сигнали всередині ланцюга. Вони потрапляють до електричних моторів, встановлених на двигуні. Вони призводять до руху поршні циліндрів.

У представленій системі можна уникнути встановлення троса на перемикачі газу та реверсу. Якщо човен рухається двома моторами, їх синхронна робота можлива тільки за наявності електронного керування. Це найдосконаліша система, яка застосовується сьогодні.

как сделать на лодку пвх дистанционное управление

Повне ДК містить пристрої для повороту двигуна, для зміни положення дросельної заслінки карбюратора, для вмикання реверсивної муфти та кнопки «Стоп». У простому варіанті можна зробити ДК без приводу для реверсу, оскільки перемикати його потрібно не часто.

Конструкція дистанційного керування для човнів ПВХ

Щоб правильно зібрати та встановити дистанцію на човен ПВХ, не зайві знати, з чого вона складається. Система ДК містить:

  1. Кермове дистанційне керування,
  2. Дистанційне керування реверсом і дросельною заслінкою.

Кермове дистанційне керування

Дистанційне керування для мотора човна ПВХ містить:

  1. кермове колесо,
  2. редуктор,
  3. кермовий трос,
  4. кермову тягу.

Під час вибору, яке кермове дистанційне керування встановити на човен ПВХ, виходити треба із потужності її мотора.

как сделать дистанционное управление лодкой пвх

Однотросова система дистанційного керування для ПВХ- човна досить популярна. Керування здійснюється за допомогою керма (штурвала), встановленого на валу кермового редуктора.

Обертальний рух штурвала через кермовий редуктор перетворюється на зворотно-ступальний рух кермового троса, на кінці якого кріпиться кермовий важіль (він закріплений на спеціальну рейку в нижній частині піддона човнового мотора).

Принцип роботи кермового редуктора

Відмітна особливість у цій системі — принцип роботи кермового редуктора, це так звана "зубчаста" передача. У редуктор заводиться наконечник троса з зубцями, а оболонка прикручується до корпусу редуктора, створюючи упор.

Під час повороту кермового колеса трос виходить/заходить із другого отвору в спеціальний захисний чохол, який зазвичай набивають мастилом. Повна перекладка керма зазвичай здійснюється за два з половиною оберти.

Інший кінець кермового троса приєднується до двигуна. Сорочка троса знову слугує упором, а сам трос штовхає/тягне двигун, повертаючи його вправо-вліво за допомогою штока та кермової тяги, яка приєднується до опорної пластини.

как на лодку пвх установить дистанционное управление

Упор для сорочки може бути здійснений декількома способами, залежно від типу човна та моделі двигуна — до струбцина мотора або транца. На кермовому важелі є кермова тяга, завдяки якій можна змінювати кут застосунка зусилля під час повороту та відкидати двигун.

Кермовий важіль і опорна пластина під нього встановлюється індивідуально для кожного мотора, це виключає всі перешкоди під час ходіння штока та забезпечить максимальний кут повороту мотора.

Як зробити дистанційне керування реверсом і дросельною заслінкою на човен ПВХ

Для дистанційного керування перемиканням передач і дросельної заслінки мотора човна ПВХ у ній необхідно додатково прокладати два троса газ-реверс, один із яких керує дросельною заслінкою, а другий слугує для перемикання передач редуктора двигуна.

Керування здійснюється за допомогою спеціальних пультів — коммандерів або машинок газ-реверс. Найзручніша та найзручніша машинка газ-реверс — придбана разом із мотором (фірмова). Це актуально для всіх моторів — Ямаха 30 і 40, Томацу, Сузуки, Хонда та інших.

Як встановити дистанційне керування на човен ПВХ із двома моторами

Якщо на ПВХ човні два мотори, то, крім усього іншого, необхідно організувати синхронний поворот моторів із дотриманням паралельності їх осей; вибрати оптимальну кількість органів керування й раціонально їх скомпонувати.

как сделать дистанционное управление для лодки из пвх

Зазвичай стандартні системи дистанційного керування розраховані на керування одним мотором. Для розв'язання цих проблем є досить проста та надійна система. На трос надягають дві алюмінієві пластини з трьома отворами, через два малих отвори протягується трос, через великий отвір пропускається болт.

А на ручці кріпиться через штатний кріпильний отвір (два отвори на "Вітерці") інша пластина з отвором, і болтом усе це стягується. Пружини — у кокпіті під планширем із двох бортів, нічим не заважають і не іржавіють.

Пластини по тросу можна переміщати з деякими зусиллям, регулюючи відстань. Розмір пластини, що кріпиться до ручки двигуна, вибирається так, щоб під час стягування болтом обох пластин трос напався затисненим між ними, що запобігає мимовільному ковзанню пластин тросом.

Така конструкція вузла приєднання моторів до троса дає змогу керувати човником, навіть якщо один із моторів відкинений і не від'єднаний від троса. Зусилля на штурвалі водночас більше, ніж під час керування двома моторами, що працюють, але дає змогу спокійно керувати, не закладаючи крутих віражів.

Така якість може виявитися вельми цінним у критичних обставинах. У разі тривалого ж переходу відкинутий мотор потрібно від'єднати від троса.

Вибір кермового човнового троса

Перше під час вибору троса — правильно розрахувати його довжину. Для самостійного розрахунку потрібно скласти:

  1. довжину відстані від центру кермового редуктора до борту човна,
  2. довжину вздовж борту човна,
  3. половину ширини транця.

Покласти кермовий трос можна на будь-якому борту. Вигин, що дорівнює 90 градусам, передбачає віднімання 10 см. Вироблявся певний результат, до якого додамо ще плюс 30 см, якщо трос кріпиться безпосередньо до двигуна.

Зазвичай довжину троса дистанційного керування вказують у футах, для цього отриманий результат вимірювань помножений на 3,28. Результат може бути не цілим числом, у такому разі просто округляємо отриманий результат. В підсумку вийшов приблизний показник довжини троса.

как сделать дистанционное управления для лодок пвх

Після розрахунку довжини троса, потрібно визначити відповідну категорію троса, це:

  1. троси M-58, призначені для використання в системах кермового керування підвісних човнових моторів потужністю до 55 к.с. (для судом, які не глісують) і потужністю до 30 л.с. (для глісувальних судом).
  2. троси Big-T і M-66, підходять для експлуатації в системах кермового керування підвісних човнових моторів потужністю до 300 л.с.

Кермові троси класу М-58 і Big-T стикуються з кермовими редукторами за допомогою нарізного з'єднання. Троси класу М-66 стикуються за допомогою механізму стопор-паз, воно менш надійне за надлишкових навантажень, але завдяки йому розширюється вибір кермових редукторів.

Вибір троса для газу та реверсу

Перш ніж встановлювати дистанційне керування на човен ПВХ, потрібно визначити зручне місце встановлення пульта дистанційного керування так, щоб використовувати його без перешкод. Далі заміряти відстань від пульта керування до транця.

Потім — відстань від борту до середини транця (для одномоторного встановлення) або відстань від борту до поздовжньої осі мотора кожного мотора (для човнів із двома моторами).

До сумі цих довжин додати 90 см на петлю, щоб під час повороту мотора троса не мали критичних перегинів (крім човнів зі стаціонарним мотором петля, оскільки в них мотор нерухомий).

Для визначення довжини у футах отриманий результат вимірювань помножено на 3,28. Отримане значення округляємо у більший бік і отримуємо необхідну довжину троса.

Пам'ятайте, що різні моделі тросів підходять не на всі мотори. Так, наприклад, трос керування «F03», «С2» призначений для моторів:

  • Yamaha,
  • Tohatsu,
  • Suzuki,
  • Honda,
  • Nissan,
  • Selva.

Трос керування «F05», «С5» і «С16» підходить для моторів Mercury і Mariner. Також вибір троса газу/реверсу залежить від потужності мотора, року випуску та інших параметрів.

Як зробити дистанційне керування на ПВХ-кабель (зі практики)

Як кермове керування використовувалася москвічівська помпа. Також у складанні ДК брав участь вал, камазовський шків на генератор, у нього посадкове місце збігається з москвічівською помпою.

дистанция на лодку пвх

Вставляється шпонка та притягується болтом, різь там є. Гайки потрібні подовжені, на 8, і від тросів регулювання — натяжки з дросельної заслінки, два троси.

Система двотросова. Для натягування — на 14 шпильок, потім вставляється втулка, вставляється ця шпилька та затягується. Вона має плавати.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner