Як підібрати та встановити кермовий трос на човновий мотор
Кермовий трос — найважливіший складник усієї системи керування. Тому під час вибору потрібно вміти правильно розрахувати довжину кермового троса на човен і підібрати марку відповідно до моделі кермового редуктора.
Як підібрати кермовий трос на човен
Для визначення довжини троса потрібно виміряти відстані:
- Від центру кермового редуктора до борту катера (X).
- Від кермового редуктора до транця (Y).
- Від борту до середини транця (Z).
Для кожного повороту троса на 900 з довжини віднімаємо 10 см.
Якщо трос кріпитиметься на двигун, то до його довжини додається 30 см
Якщо трос кріпитиметься до транца або стінки підмоторної ніші, то з його довжини віднімаємо 30 см.
Зазвичай довжина троса дистанційного керування вказується в футах відповідно, результат потрібно множити на 3,28. Загалом округлюється до цілого числа у більший бік, оскільки кермовий трос переважно реалізується завдовжки кратного одному футу.
Приклад розрахунків:
X = 1 м, Y = 5 м, Z = 1,6 м
X + Y + Z = 1 + 5 + 1,6 = 7,6 м
Маємо два повороти на 900: 7,6 — 2х0,1 = 7,4 м
Якщо трос закріпиться на двигун: 7,4 + 0,3 = 7,7 м
Визначаємо довжину троса у футах: 7,7х3,28 = 25,26 футів.
Вибираємо найближчий більший розмір — 26 футів.
Як визначити довжину нового троса, якщо на старому ньому немає позначень
Щоб виміряти новий кермовий трос на човен, з огляду на довжину наявної сорочки старого троса, потрібно добавити 56 см, потім перевести у фути.
Як підібрати марку кермового троса на човен
Марку кермового троса підбирають за моделлю кермового редуктора.
- Для кермових редукторів Т-67 потужністю до 55 л. с. потрібен кермовий трос М58.
- Для Т-85 потужністю понад 55 л. с. - М66.
Оскільки випускаються різні редуктори, то й не кожен трос буде сумісний з конкретним редуктором. M58 і M66 також між собою відрізняються.
Трос M58 дешевший, тонший та еластичніший, менш міцний.
Трос M66 дорожчий, але товстіший і надійніший.
Важливо: М58 і М66 — не є взаємозамінними.
Як підібрати трос газ-реверс на човен
Марка троса газ-реверс вибирається за маркою човнового двигуна.
- для двигунів Ямаха, Тобиву, Сузуки, Хонда, Нісан, Селва, Форца призначені троса С2, С8, MachZero.
- для Меркурій, Марінер — троса С5, Mach5.
- для платформ, Евінруд — троса С14, Mach14.
Докладніше — у таблиці нижче.
Довжина: троса газ-реверс для човнового мотора вибирається за довжиною човна. Щоб правильно підібрати трос газ-реверс на човен, потрібно виміряти відстань:
- від центру контролера до транця,
- від борту до центру транця.
Скласти та додати до отриманої сумі 90 см для створення петлі, щоб не сталося перегинів під час повороту двигуна в крайнє ліве або праве положення.
Оскільки довжина тросів ДК теж йде у футах, то отриманий результат ділимо на 0,304 і отримуємо довжину в метрах.
Щоб підібрати трос газ-реверс на стаціонарний човновий мотор, то заміри виробляються ті ж, але 90 см на петлю не додається.
Як укоротити кермовий або трос газ-реверс для човнового мотора
Є кілька «домашніх» способів укоротити човновий трос, що підходять як для кермового, так і для троса газ-реверс, щоб його кінці не розшарувалися.
№1. Цей спосіб укоротити трос для човнового мотора підходить не тільки для тонких, але й для товстих тросів:
Місце розрубування щільно обмотати ізострічкою в кілька шарів.
Стамеський і молотком (для тонких тросів) або сокирою й кувалдою (для товстих) розрубати трос посередині намотаної ізоляції.
№2. Укорочується тільки обплетення троса. Сам трос чіпати не треба. Необхідно визначити та зазначити місце поділу троса. Треба враховувати, що після проведених маніпуляцій трос буде довшим від позначеного на 35 мм — завдяки фітингу. Оптимально зробити запас, щоб рухати трос вперед-назад приблизно на 5 см.
З троса знімається заводський фітинг, який вставляється в редуктор. Шліфмашинкою по колу, де починається заводська завальцьовка, робиться надріз. Відстань від канавки до відрізуваного краю — не менш ніж 24 мм.
Коли в місці надрізу з'явиться пластик, трос потрібно повернути трос і різати далі. Коли обплетення надрізане по колу, сдернути фітинг. Обтискний залишок фітингу надрізати вздовж, вставити викрутку, розчавити та зняти обтискання. У знятого фітинга прибрати задирки та зробити невелику фаску за внутрішнім діаметром.
No3. Трос у місці відділення дофарбована нагріти запальничкою й різко остудити. Стиснути його в місці нагрівання пасатижами — він легко лусне від найменшого вигину.
No4. Затиснути трос кусачками, одним боком покласти на рівну поверхню, другим стукнути молотком. Результат — як від спецкусачок.
- Перші кроки на воді: світ SUP-бордингу для початківців🌊 Відкрийте для себе захоплюючий світ SUP-бордингу! 🏄♂️ Наш посібник для початківців розкриє всі секрети успішного старту: від вибору першої дошки до освоєння техніки веслування. Дізнайтеся, як SUP-бординг може стати вашим джерелом здоров'я, радості та гармонії з природою. Не втрачайте шанс перетворити свій дозвілля! Читайте статтю зараз і розпочніть свою пригоду на водах! 🌿
- SUP-риболовля її техніки: риболовля на SUP дошці🌊 Зануртесь у захоплюючий світ SUP-риболовлі! 🎣 Відкрийте для себе унікальне поєднання азарту, спокою та близькості до природи з SUP-дошкою. Дізнайтесь, як вибрати ідеальну дошку, майстерність закиду та виважування, та насолоджуйтесь єднанням з природою. Незалежно від вашого досвіду, SUP-риболовля відкриє нові горизонти. 🐟 Читайте нашу статтю зараз і розпочніть свою пригоду!