Продавець Priliv інтернет-магазин розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
718 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена в найближчий робочий день.

Priliv інтернет-магазин
+380 (50) 423-40-20
+380 (96) 450-40-20
+380 (73) 091-04-82
Кошик

Які швартові кінці бувають, вибір троса

Швартовий пристрій, відповідно назві, призначене для швартування засобу для плавання. У судновій термінології швартовий кінець, він же швартів, — це спеціальний трос, що входить у швартувний пристрій.

Крім тросів, туди входять:

Також пристрій містить додаткове обладнання:

  • стопори,
  • кидання кінці,
  • кранці,
  • швартові скоби.

Швартові кінці (троси) розрізняються за матеріалом виготовлення та призначенням.

Типи швартових за призначенням

Основні швартоти подаються з носової та кормової частини корабля. Вони унеможливлюють відходження або переміщення плавального засобу вздовж причалу.

Називають швартові троси залежно від напрямку подавання. Троси, що подаються з носа та з корми, іменуються відповідно носовим і кормовим поздовжнім. Вони утримують судно від переміщення вздовж причалу.

Троси, що подаються напрямом, протилежному своєму поздовжньому кінці, називають шпринги, вони так само бувають носовими й кормовими. У парі шпринги виконують ту саму функцію, що й поздовжні троси.

Троси, що подаються в напрямку, перпендикулярному до причалу, називають притискними. Вони також бувають носовими й кормовими залежно від того, з якого боку кораблі подані. Перешкоджають відходу від причалу під час віджимного вітру.

Фактори вибору швартових

Головними визначальними під час вибору швартового троса можна назвати:

  • Діаметр. Він визначається довжиною й вантажністю судна, типом швартового пристрою;
  • Довжина. Залежить від місця розташування швартового обладнання та типу швартування;
  • Матеріал виготовлення.

Саме від матеріалу троса залежить тривалість експлуатації та надійність швартового обладнання.

З яких матеріалів виготовляють швартові кінці

Швартові кінці можуть бути трьох типів:

  1. сталеві,
  2. рослинні,
  3. синтетичні.

Швартові кінці з натуральних матеріалів

Традиційно швартові троси виготовлялися з пеньки, сизалю, льону, джуту та інших волокон рослинного походження.

Натуральні матеріали мали низку вад, серед яких:

  • усадка у разі намокання;
  • схильністю до гниття;
  • втрата міцності з плином часу.

Сталеві троси

Порівнюючи з тросами з рослинної сировини, сталеві на кілька рівнів міцніші. З переваг сталевих швартових можна виділити:

  • статику,
  • вищу міцність на розрив,
  • у разі розриву немає сильної віддачі назад або вбік, хоча можуть і «відстрілювати».

З мінусів — велика вага, через яку сталеві троси складні в користуванні; потреба регулярного змащування, сприйнятливість до динамічних навантажень.

Синтетичні швартови

Канати з високоміцних синтетичних матеріалів за міцністю не поступаються сталевим, а деякі матеріали навіть перевершують сталь.

Синтетичний швартові троси легкі, пластичні, зносостійкі і, як результат, довговічні та зручні в застосуванні.

За структурою розрізняють два типи швартових із синтетики:

  • тросова совка, що характеризується вищими навантаженнями на розрив, але меншими амортизувальними властивостями;
  • подвійного плетіння, що має плетений стрижень і захисну плетену оболонку.

Як сировина для виготовлення синтетичних швартових застосовується поліамід, поліефір, поліпропілен, кевлар та ін.

Швартовий трос із поліаміду (капрона) високоміцний і еластичний, має чудові амортизувальні властивості, що забезпечують здатність поглинати ударні навантаження. Однак на морозі капронової трос втрачає еластичність, це треба враховувати, вибираючи швартови на зимовий період.

Швартові канати з поліефіру (поліестер) мають високу міцність, еластичні, у разі намокання не втрачають початкових властивостей.

Кевларові кінці набагато міцніші сталі та пропілену, не бояться статики та динаміки, легкі та тонкі, зручні в застосуванні. Але їх треба захищати від тертя про журавлина, оскільки до тертя кевлар сприйнятливі. За ціною — дорожче за інші сорти швартових.

Троси з поліпропілену мають гарну міцність і зносостійкість, вони легкі — меншу біля води вигідну вагу забезпечує пропіленовим тросам позитивну плавучість (один з кевлар легший), не гігроскопічні, стійкі до хімічно активних середовищ.

Міцність поліпропілену поступається кевлару, але за динаміком вища, ніж у сталі (по статиці трохи нижча).

За ціною пропіленові швартові кінці найдешевшими, а тому й потрібні.

У разі розриву відстрілюють рідше, ніж сталеві та капронові кінці, частіше опадають у воду з мінімальним скороченням.

З мінусів можна виділити той самий, що й у кевлару — сприйнятливість до тертя.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner