Продавець Priliv інтернет-магазин розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
755 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена в найближчий робочий день.

Priliv інтернет-магазин
+380 (50) 423-40-20
+380 (96) 450-40-20
+380 (73) 091-04-82
Кошик

Що таке швартувний пристрій корабля, його склад

Призначене для підтягування та утримання Корабель швартувний пристрій містить у собі безліч необхідних елементів, кожен із яких має певне призначення. Розміщується швартувний пристрій на верхній палубі.

До нього входять:

  • швартові троси — гнучкі канати зі сталі, синтетичних або рослинних матеріалів, призначені для підтягування й кріплення корабля;
  • кранці – для пом'якшення удару корпусу корабля в процесі швартування;
  • журавлини — отвори в борту для кабельів/якірних ланцюгів;
  • кнехти, качки, бітенги використовуються для закріплення швартів на палубі;
  • напрямні роульси, кипові планки (з роульсами й без);
  • в'юшки та банкети – для зберігання швартів;
  • турачки брашпіля, шпиль, лебідки — для вибірки та травлення швартів;
  • стопора, скоби, кидання кінці.

З чого складається швартувний пристрій

Судна забезпечуються елементами швартового пристрою з огляду на розміри та призначення.

Швартовий трос (швартів)

Швартувний трос — канат для кріплення корабля під час швартування. За матеріалом виготовлення розрізняють кілька різновидів швартових:

Рослинні (з природних матеріалів — пеньки, сизалю та ін) діаметром 115-125 мм.

Сталеві — міцніші, ніж рослинні, але менш гнучкі, діаметром до 35 мм.

Синтетичні (капронові, нейлонові, поліпропіленові та ін.) останнім часом найпопулярніші. У разі рівного розривного зусилля вони вдвічі легші від сталевих і втричі легші за рослинні. Діаметр — до 175 мм.

Залежно від положення щодо судна швартови називаються:

  • поздовжні,
  • притискні
  • шпринги, (носові та кормові відповідно).

Швартові журавлини, кипові планки, роульси

Швартові журавлини, литі чавунні або сталеві, слугують для пропуску швартів через фальшборт. Для найкращих умов роботи швартова застосовують журавлини з поворотною обоймою з роульсами.

Кіпові планки використовуються для зміни напрямку швартова. Зараз переважно встановлюють планки з 2-3 роульсів.

Роульси зменшують знос тросів і знижують зусилля, необхідне для їх вибирання.

Швартові кнехти, качки, бітенги

Швартові кнехти — парні металеві циліндричні тумби, закріплені на загальному фундаменті та міцно пов'язані з корпусом корабля. Встановлюються в носовій і кормовій основах, а іноді й у середній частині верхньої палуби.

Кнехти бувають:

  1. За конструкцією — прямі та хрестові (подвійні/одинарні);
  2. За матеріалом — сталеві або чавунні (реж);
  3. За способом виготовлення —лити або зварені.

Конструкція кнехта:

  1. основа;
  2. тумба;
  3. капелюшок;
  4. прилив;
  5. стопор;
  6. обух.

Тумби, що обертаються, забезпечуються стопорним пристроєм храпового типу, що забезпечує обертання тумб в одному напрямку. З барабана швартового механізму швартів проводять на кнехт і накладають трьома шлагами у формі вісімок.

Швартові качки — альтернатива кнехту, дворога лита або зварна конструкція.

Бітенці — масивні тумби, основи яких прикріплені до верхньої палуби або пропущені через неї та прикріплені до однієї з нижніх палубів.

Швартові в'юшки та банкети

Швартові в'юшки та банкети призначені для зберігання швартів. Конструктивно в'юшка — це барабан із горизонтальною віссю, банкени — дерев'яні ґратчасті піддони.

Кисальні кінці (викидання)

Кидний кінець — це трос, на кінці якого закріплений мішечок із піском. Назва «викидання» зумовлена тим, що її кидають на причал.

Швартові стопори

Щоб трос під час перенесення не переливався, на нього попередньо накладають стопор. За типом застосування стопори діляться на два різновиди:

  1. стаціонарні,
  2. переносні.

За матеріалом виготовлення стопори поділяють на ланцюгові та рослинні. Застосування ланцюгових стопорів для рослинних і синтетичних тросів неприпустиме.

Стопори можуть кріпитися до рому біля основи кнехта або за обух на палубі корабля. Під час роботи зі сталевими швартовими треба використовувати ланцюгові стопори з довжиною ланцюжка не менш ніж 2 метри калібру 10 мм і рослинним тросом завдовжки не менш ніж 1.5 метра на ходовому кінці.

Швартові кранці

Кількість і розміщення кранців варіюють залежно від типу корабля й умов роботи. Їхня функція — захист бортів корабля від пошкоджень під час швартів.

Швартові кранці за типом виготовлення можуть бути еластичними, пневматичними, гідравлічними, а також комбінованими.

Швартові механізми

Швартові механізми призначені для вибірки та травлення швартів, що є під навантаженням. Це швартовані шпілі, брашпілі та лебідки. Останнім часом встановлюють комбіновані якорно-швартові лебідки, у яких ланцюгові та швартові барабани мають загальний гідропривод.

Швартові шпілі можуть бути з над- і підпалубним розташуванням електродвигуна та приводу.

Напівглибні або двопалубні шпильки — у яких на верхній палубі розташована головка шпиля, інші механізми — на палубі, що розташована нижче від верхньої.

Підпалутні, або однопалусні — усі механізми розташовуються на верхній палубі або під нею, на загальній фундаментальній рамі поблизу головки шпиля; найсучаснішими однопалубними шпілями є безбалерні — з розташуванням електродвигуна та приводу в головці шпиля.

Швартові лебідки бувають простими й автоматичними.

Обслуговування швартувних пристроїв

Швартовий пристрій має бути в справному стані. Кнехти, швартові журавлини, кипові планки, напрямні роульси мають бути завжди досить гладкими, що дасть змогу уповільнити знос і перетирання тросів.

Ролики, роульси та інші рухомі елементи мають бути добре змащені.

Всі кінці, троси, кранці, мати, кидання лінійки треба своєчасно просушувати, металеві деталі — очищати та змащувати.

Рослинний трос підлягає заміні у разі розриву кабелів, принади, чималого зносу або деформації.

Синтетичні канати підлягають заміні, якщо кількість обривів і пошкоджень у формі надривів ниток становить 15% і більше ниток у канаті.

Сталевий швартувний трос підлягає заміні, якщо кількість обривів дротів на будь-якій ділянці становить 10% і більш загального числа дротів, а також у разі надмірної деформації троса.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner