Продавець Priliv інтернет-магазин розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
754 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена в найближчий робочий день.

Priliv інтернет-магазин
+380 (50) 423-40-20
+380 (96) 450-40-20
+380 (73) 091-04-82
Кошик

Гідрокрило для човнового мотора — призначення, різновидів і характеристики

Гідрокрило, антикавітаційне крило — це додаткове обладнання, яке можна віднести тюнінгу підвісного човнового мотора. Гідрокрило кріпиться на кавітаційній плиті безпосередньо на двигун, у нижній частині чобота, під водою.

За допомогою hydrofoil розв'язуються проблеми керованості корабля на воді, а також спрощується процес переходу в глісування. Назва антикавітаційне крило отримана від місця встановлення — антикавітаційна плита.

Російськомовних назв у крил кілька: антикавітаційні крила, гідрокрила, гідростабілізатор, підводні крила

Призначення гідрокрила

Гідрокрила — аналог транцових плит. Вони слугують для зменшення диференту та утримання корабля на курсі за невеликої хвилі. На човнах, що мають конструктивні вади в обводах корпусу, антикавітаційне крило допомагає уникнути сильного задирання носа під час виходу в режим глісування.

Водночас завдяки гідравлому опору знижується максимальна швидкість комплекту. Але водночас встановлення підводного крила дає можливість виходити на глісування за меншої швидкості човна.

У режимі глісування, особливо на хвилі, рух човна стає рівномірнішим, без ривків. Це знижує навантаження на ПЛМ і дає змогу зменшити ймовірність виникнення кавітаційних режимів на гвинті, попри його менше заглиблення.

Встановлене гідрокрило запобігає прориву повітря до гвинта, а отже, не буде різкого зниження й підвищення швидкості на підхопі. У разі великого прискорення ніс човна підніматиметься під меншим кутом.

Неабияк збільшується курсова стійкість завдяки збільшенню поверхневої площі антикавітаційної плити. Під час повороту судно даватиме менший винос корпусу за радіус повороту. Встановлення цього пристосування зменшить крен і дасть змогу зробити «спортивний» розворот. Знижується споживання палива.

Технічні характеристики гідрокрила

Переважно гідростабілізатори виробляють з алюмінію або високоміцного пластику.

Їхня площа буває різною, підбирається відповідно до потужності двигуна та гідродинамічних властивостей корпусу. На човнах ПВХ з м'яким дном гідрокрила має мати велику підіймальну силу.

Для кращого утримання корабля на , курсі на нижньої поверхні гідрокрила обладнуються поздовжніми ребрами. Вони утримують потік води в потрібному напрямку та не дають їй розпливатися в стороны.

Антикавітаційне крило для тролінгу має більший кут атаки — для створення додаткового опору та забезпечення гарної керованості.

Типи гідрокрилів

Розрізняють два різновиди підводних крил:

  1. Монокрило — суцільна пластина. Застосована для ПЛМ середньої та високої потужності.
  2. Стандартне — являє собою дві окремі пластини. Використовується під час обладнання малопотужних двигунів.

Більшість судновласників віддають перевагу монокрилам — вони прості в монтажі та підходять до моторам будь-якої потужності. Однак на ПЛМ із мотором малої потужності (до 6 л.) фахівці рекомендують встановлювати стандартні гідрокрилі. В цьому разі вони мають велику ефективність.

Деякі експерти рекомендують зовсім не застосовувати пристрій на малопотужних моторів. Однак користувачі зазначають, що дія підводного крила ефективна на двигунів з потужністю від 2.5 л.с. і безпосередньо залежить від ваги комплекту.

За потужністю мотора умовно виділяють такі групи гідрокрилів:

  1. до 25 л. с.;
  2. 25-50 л. с.;
  3. від 50 л.

В зависимости от тягової здатності двигуна вибирають вигляд гідрокрила. На моторах від 30 до 50 л.с. і більш встановлюють потужне монокрило з фігурним профілемВикористовувати гідрокрило такої форми на слабких двигунах немає сенсу, позаяк він має занадто великий лобовий опір, який нівелюється потужністю двигуна.

На найпоширеніших підвісних агрегатів до 10 л.с. в найчастіше застосовуються пластини без загинання задньої крайки та з мінімальним кутом входу потік. Ефективна площа гідростабілізатора підбирається в зависимости от потужності двигуна. Якщо велике гідрокрило встановити на двигун з малими тяговими зусиллями, то користі він не принесе.

Необхідно враховувати, що позитивні якості гідрокрилів проявляються тільки якщо під час вибору враховано не тільки потужність ПЛМ, але и ходові якості судна, і його навантаження. Тільки правильне поєднання всіх чинників дасть змогу отримати очікуваний ефект.

Коли варто встановлювати гідрокрило

Зазвичай встановлення гідростабілізатора рекомендується за наявності проблем із переходом на глісування.

Настійно рекомендується, якщо човен у разі різкого збільшення швидкості часто намагається стати «на диби».

Можна встановити гідростабілізатор, якщо хочеться заощадити на витраті палива. Експерти стверджують, що його споживання в середньому знижується на 6%, а під час прискорення деяких моделей до 10%.

Часто потреба в його встановленні виникає в власників моторів від 8 л. с і більше. Водночас втрати в швидкості стають мінімальними, а позитивні ефекти спрацьовують на добре.

Не треба монтувати підводне крило на двигуни потужністю менш ніж 7 л. С, оскільки ефект буде непомітний.

Плюси та мінуси гідрокрила для човнового мотора

З переваг встановлення гідростабілізатора на човновий мотор можна виділити:

Час виходу на глісування скорочується приблизно на 15-20%, а вантажопідіймальність підвищується до 50 кг (залежить від комплекту).

Знижуються підхоплені повітря гвинтом із поверхні води у разі виражів і зменшення кавітації.

Не так сильно задирається ніс човна під час початку руху та різкого збільшення обертів мотора.

Збільшення площі антикавітаційної плити покращує курсову стійкість ходу моторного човна.

Рух на хвилі без стрибків і провалів, зменшення прослизання на поворотах біля плоскодонок.

Підвищується ККД гвинта. Під час встановлення правильного підібраного підводного крила гвинт видає паспортні ККД, без гідрокрила втрачається приблизно до 15% його характеристик.

Поліпшується морехідність завдяки зниженню поздовжнього розгойдування на хвилях.

Виявлені на практиці вади антикавітаційних крил:

Максимальна швидкість човна знижується в середньому на 5-7 км/год.

Під час плавання мілковиною гвинт засмічується водною рослинністю, а гідрокрило заважає його чистити.

Низька ефективність на моторах малої потужності.

До речі, якщо гідрокрило не виправдало очікування, отвори на антикавітаційній плиті після його демонтажу можна зашпаклювати та зафарбувати.

Особливості монтажу гідрокрила на човновий мотор

Купуючий готовий гідростабілізатор, переважно встановлюється із застосуванням спеціальних комплектів, без свердління зайвих отворів у двигуні. Та й сам процес встановлення в такому разі помітно простіший.

Під час монтажу саморобного гідрокрила або твердого кріплення через отвори в антикавітаційній плиті знадобиться дриль і свердло потрібного діаметра.

Кріплення гідрокрила здебільшого здійснюється на антикавітаційній плиті. На деяких підвісних двигунах передбачено штатне місце для монтажу. Під час встановлення монокрила, проєкція гвинта має розташовуватися на найширшому місці конструкції. Не рекомендується встановлювати кріплення з витичними головками.

Для досягнення найбільшого ефекту гідрокрило має бути продовженням днища човна. Глибина його розташування регулюється висотою встановлення двигуна на транце. Під час перебування на малою глибиною буде зрив потоку та захоплення повітря з-під днища човна або крило не виконуватиме свої функції за занадто великого заглиблення. В процесі повороту двигуна воно не має торкатися корпусу човна.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner