Продавець Priliv інтернет-магазин розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
527 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена в найближчий робочий день.

Priliv інтернет-магазин
+380 (50) 423-40-20
+380 (96) 450-40-20
+380 (73) 091-04-82
Кошик

Види необтяжливої фарби, як правильно вибрати необлягаючу для судна

Корпус будь-якого судна, тривалий час наявний у воді, необхідно регулярно обробляти необрагуванням нижче від ватерлінії. Вона захистить днище човна від нальоту з мікроорганізмів.

Основні ознаки обростання днища водоростями та ракушником:

  • Знижується швидкість;
  • Заміщується вихід на глісування;
  • Підвищується витрата палива.

Наліт на днищі наростає такий міцний, що наприкінці сезону на березі доводиться застосовувати мийку високого тиску, грубу щітку та скребок, щоб очистити поверхню від наростів.

Водорості та молюски, що розташовані на корпусі судна, не тільки знижують його швидкість і маневреність, але й у ряді випадків (наприклад, засмічивши водозабірні отвори) можуть спровокувати перегрівання човнового мотора.

Склад антиоблітних покриттів

Будь-яка протинабрякову фарбу містить чотири основні складники:

  • Біоцид — суміш активних речовин (ядів), що перешкоджають біологічному зростанню (випускаються фарби й без біоцидів, наприклад, на основі силікону, але вони менш ефективні).
  • Полімер — сполучний агент. Він створює плівку, що утримує компоненти фарби на поверхні корпусу корабля.
  • Розчинник — визначає плинність і швидкість висихання складу;
  • Пігмент — впливає на колір покриття.

За типом використовуваного полімерного сполучного, всі барви, що не ростуть, потужно розділити на два основні типи: еродувальні (їх ще називають самополірувальними) і тверді.

Типи фарби необмальовки для човнів, катерів, яхт

За експлуатаційним періодом розрізняють однорічні та багаторічні склади. Під час застосування однорічних старепокриття восени знімається, а нова навесні наноситься. Багаторічні склади стійкіші та потребують лише осіннього миття.

За призначенням необрагування поділяються на «водоподібні» та «глісувальні». Вони мають різну міцність покриття і призначені для роботи на різних швидкостях. Швидкополірувані, що поліруються в процесі експлуатації, жорсткі, на основі силікону, на водній основі, з додаванням біоцидів.

За складом необляганки діляться на мідь, що містяться й без наявності міді. Для пластикових корпусів можуть застосовуватися обидва види. Для корпусів з алюмінієвих сплавів — тільки без міді, щоб уникнути виникнення електрохімічної корозії.

Класичні протибузові фарби

Стандартні необлягаючі ґрунтуються на водорозчинних біоцидах — зазвичай, це мідь або оксид міді. Біоциди повільно вивільняються, зменшуючи швидкість росту мікроорганізмів. Оптимально вибирати покриття на основі оксиду міді. У нього вища розчинність у воді, він краще справляється із забрудненнями.

Еродувальні покриття

Характеризуються такі протиобертові фарби низькою розчинністю у воді. Поступово змиваючи верхні шари такої фарби, вода постійно «освіжає» необтяжливе покриття. В підсумку шар фарби завжди містить високу концентрацію біоцидів.

Але навіть якщо деякі мікроорганізми зможуть утриматися на корпусі, кричуючи біоцидний склад необрагування, у хід ведеться другий механізм дії фарби — її змивальнаність. Ослаблені дією біоцидів, ці мешканці згодом будуть унесені потоком води, що набігає, разом зі змитим верхнім верхнім шаром фарби.

Завдяки подвійному механізму захисту еродувальні фарби мають найкращі захисні властивості серед аналогів.

Оскільки накопичення шарів необмальовування зменшується, то еродувальну фарбу можна наносити збільшеною кількістю шарів, забезпечуючи захист відразу на кілька сезонів.

Брак еродувальної фарби в тому, що її не можна очистити. Однак кінець сезону товщина шару еродувальної фарби істотно зменшується, і в якийсь момент уже не доведеться видаляти стару фарбу з корпусу човна, досить буде злегка зашліфувати.

М'які еродувальні фарби не можна використовувати на швидкісних судах, що рухаються зі швидкістю понад 30-40 км/год — швидкість потоку води, що омиває днище, занадто висока, внаслідок чого фарба швидко змиється з корпусу. Для захисту швидкісних і трейлерних човнів використовують тверді необтяжливі фарби.

Тверді антиочисні покриття

Тверді необраговані виробляються на основі повільнорозчинних біоцидів. Тобто вони не змиваються водою, зберігають твердість і діють поступово, залишаючись на корпусі до кінця навігації.

Полімерне сполучне твердих фарб має проникність. Її досить, щоб біоциди з нижніх шарів фарби могли поступово мерехтувати в зовнішній шар і ефективно боротися з підсіленцями.

Фарба, у якій зважені частинки біоциду, висихає до твердого стану, що дає змогу періодично очищати її поверхню впродовж сезону, щоб підтримувати дно в ідеальному стані.

Тверді фарби марно наносити надмірною кількістю шарів (більш ніж 2-3) — здатність біоцидів мігрувати все-таки обмежена і в нижніх шарах вони будуть просто замкнені.

Окремий різновид твердих необрагавок — тефлонові фарби. До їхнього полімерного сполучу додана велика кількість тефлону — фторвуглецю, що вирізняється дуже низьким коефіцієнтом тертя.

Завдяки тефлону, склади мають здатність знижувати тертя корпусу судна об воду, що на швидкісних судах означає деяке надання швидкості. Крім того, мікроорганізмам складніше закріпитися на слизькій тефлоновій поверхні.

Треба врахувати, що тверді протибузові фарби необхідно періодично видаляти з корпусу судна. Ці антиоросвайки ідеальні для перегонових яхт і швидких моторних човнів.

Необраговані для металевих корпусів

Вище перераховані необтяжені ан основі міді непридатні для алюмінієвих корпусів. Елементи міді, що входять до складу майже всіх антиорослинних фарб (є й без міді, але вони менш ефективні), негативно впливають на алюмінієву обшивку — вона просто починає прискорено коррідувати.

Для алюмінієвих судів є спеціалізована необтягайка. Мідь до неї додається як особлива сполука (тіоціанату міді), гальванічна активність якого щодо алюмінію мінімальна. Однак вона є, тому алюмінієвий корпус перед нанесенням необтяжливої фарби обов'язково має бути надійно заґрунтований спеціальною ґрунтовкою.

Отже, під час вибору необрагівки потрібно орієнтуватися на швидкість судна та характер експлуатації:

  • Якщо швидкість нижча за 30-40 км/год і човен рідко підіймається на трейлер — краще використовувати м'яку еродувальну необтяжливу фарбу.
  • Якщо швидкість вища та/або передбачається частішого підіймання на берег (або базування в припливно-овитковій зоні та частою осушкою), то краще купити тверду фарбу.
  • Якщо судно перегонове — то тверду тефлонову.

Такий алгоритм вибору справедливий для човнів із корпусами з будь-яких матеріалів, але не алюмінієвих. Для них треба купувати спеціалізовану необтяжливу фарбу.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner